Tuesday, February 08, 2011

Bits and bobs / Par-ci par-là...


English version: click here
Version française: cliquez ici (et décochez l'autre case)

Bonjour, bonjour !
The past few weeks have been packed with loads of things - at work, and with a quick and harassing (also work-related) trip to London, all the while being sick; but not all of it was bad, as I just learned how to knit! This has truly been the highlight of the past few weeks, making up for other not-so-good stuff. And yes, I did manage to steal a few moments in London to go shop for some stash :)

Up next are:
  • a review of my latest skirt, which I love, and a few thoughts about my future sewing plans (I am itching to sew a few transitional pieces)
  • my first knit! (probably along with a few London pics)
  • a post or two on a few accessories I keep forgetting to post about, which I made for myself or as gifts - fingerless gloves, hats, scarves
  • a crocheted sweater that I started back in November, and is now finished - but still need to be photographed.
I'll leave you for now with P'tite Mignonne, fluffier than ever in this midwinter time. She got sick with cystitis 10 days ago, but is thankfully entirely well now, as we managed to catch the infection very early (being a light sleeper does have a few advantages after all!). She did have to spend a whole day at the vet's, which was a horrid experience. It is hard to leave your pet in pure kitty hell, without being able to tell her she'll be back home in the evening!
Between this and our leaving for a few days last week, she's been über cuddly since we came back (she is, as a a matter of fact, lying across my arms as I type).

I'll talk to you real soon. :)


Bonjour bonjour !

Les dernières semaines ont été bien remplies - au travail, et avec un voyage impromptu mais épuisant à Londres, assorti d'une grosse crève ; mais aussi avec de bons moments... j'ai appris à tricoter ! Ça a vraiment été le rayon de soleil de ces dernières semaines.

À venir (j'écris pour ne pas oublier...) :
  • un compte-rendu de ma dernière jupe, que j'aime (et porte) beaucoup ; et mes prochains projets couture
  • mon premier tricot ! Sans doute avec quelques photos londoniennes
  • un article ou deux sur des accessoires (mitaines, écharpes, béret) dont j'oublie tout le temps de parler,que j'ai faits ces derniers mois en cadeaux ou pour moi
  • un pull au crochet commencé en novembre, que j'ai terminé mais pas encore photographié...

Je vous laisse avec la P'tite Mignonne, plus duveteuse que jamais en ce milieu d'hiver ; elle a fait une cystite il y a 10 jours, mais s'est heureusement vite rétablie parce qu'elle a été soignée très rapidement (ça a parfois du bon d'avoir le sommeil léger et de repérer tout de suite que quelque chose ne va pas...). Il a quand même fallu la laisser un jour entier chez le véto, cet endroit infernal...
Entre cette mésaventure et notre absence de quelques jours, elle est encore plus collante que d'habitude depuis notre retour. Elle est d'ailleurs vautrée entre mes bras tandis que j'écris : histoire de me muscler les biscottos ! (j'ai même eu un peu de mal à terminer d'écrire cet article : elle a une patte sur le pavé tactile et le curseur n'arrête pas de se balader...)

A bientôt. :)

11 comments:

KarenV said...

Poor PM! Glad she's feeling better!

Cindy Ann said...

Sweet little kitty. I work for a vet and understand your reluctance to leave her there. I feel so sorry for the poor dears. I wish there was some way to communicate to them that they will be going home soon, other than just a quick cuddle or pat on the head.

Helene said...

J'adore ta P'tite Mignonne, qui me fait regretter tout le temps de vivre dans un appartement trop petit pour adopter de nouveau un chat ! Dès qu'on a poussé les murs, on s'est promis d'en inviter un chez nous ;-)

Bon, ben sinon, plein de belles choses à venir, on attend de voir tout ça ;-)

Vicki said...

Poor you and poor P'tite Mignonne. Glad to hear she is better. She is looking very cute and cuddly.

Jali said...

It's an amazing feeling always learning something new isn't it? Keep warm and safe, Isabelle and P'tite Mignonne.

Tracy said...

Glad that you & Miss Kitty are feeling better, Isabelle! Miss Kitty is such a beauty... A little trip to London... sounds good! ;o) Knitting--fantastic news--can't wait to see more. Be keeping well, my friend--Happy Days ((HUGS))

Maricou said...

J'ai hâte de lire tout ça

Reethi said...

She looks like a very adorable lion in that picture, so cute! Glad she's better!

Mom said...

J'ai aimé la version en Français! Il y a aussi l'option pour les autres posts?
Moi, je parle portugais et je n'aime pas l'anglais... J'ai toujours preféré votre langue.
Mignone est très belle, j'espère qu'elle soit en forme maintenant. Ma chatte est toute douce, mais elle n'aime pas qu'on la prend dans les bras... C'est drôle, non?

Catherine said...

Meilleure santé, Isabelle! J'ai hâte de lire le compte-rendu de ton voyage à Londres et de ton expérience au tricot (j'étais persuadée que tu savais déjà tricoter!).

Rebecca said...

Cute kitty!!!!!!! Yeah you for learning to knit! now if you can just teach me to sew ;)
ccan't wait to see the future posts- sounds great
hopefully i'll get to see you on the 26th?